הסדר חוב בהוצאה לפועל מהווה נתיב למחיקת חובות ולשיקום כלכלי עבור חייבים. איך עושים את זה נכון ולמה חשוב להסתייע בעורך דין המנוסה בהליכי הוצאה לפועל? כל התשובות במאמר הבא!

חייבים רבים מנסים להימנע משלב ההוצאה לפועל, אם באמצעות עמידה בהחזרים או בהגעה לפריסת תשלומים עם הנושים. אבל לא תמיד זה מסתייע. לעיתים החובות תופחים, יכולת ההחזר אינה מספקת, והנושים פותחים נגדכם תיק בלשכת ההוצאה לפועל, צעד המביא עימו שורה של סנקציות לא נעימות.

איך יוצאים מהמצב? הסדר חוב בהוצאה לפועל הוא מהדרכים המומלצות עבור חייבים למחוק את החובות ולצאת לדרך חדשה.

מהו הסדר חוב בהוצאה לפועל?

הסדר חוב, או בשם הרשמי: בקשה של צו תשלומים, הוא הליך שנועד לאפשר לחייב לפרוע את חובותיו, בדרך המותאמת ליכולותיו ולמצבו הכלכלי, ובלבד שהחייב מצהיר כי מסוגל לפרוע את מלוא החוב ב-33 תשלומים.

הסדר חוב הוא צעד מתאים, כאשר לחייב יש אפשרות לעמוד בהחזרים החודשיים שייקבעו. כדאי למצות אותו לפני שפונים לדרך אחרת, כגון הליכי חדלות פירעון, מאחר שהוא מבטיח מחיקת חובות מהירה יחסית וללא סנקציות.

הסדר חוב בהוצאה לפועל יקפיא את ההגבלות שהוטלו על החייב שנועדו להפעלת לחץ לפרוע את החוב, כמו עיקול משכורת, עיקול חשבון בנק, איסור על שימוש בכרטיסי אשראי, צו עיכוב יציאה מן הארץ, ועוד.

עם זאת חשוב לזכור ולהדגיש, כי אם החייב יפר את תנאי הסדר החוב, רשאי הזוכה לבקש את חידוש הליכי ההוצאה לפועל נגדו.

הסדר חוב מול בנקים

אחוז נכבד מתיקי ההוצאה לפועל הנפתחים הם מצד בנקים.

בנסיבות אלה, עורכי הדין של הבנקים הם עורכי דין מנוסים בדרך כלל, כלומר הם לעיתים קרובות שולחים מכתבי התראה ופותחים תיקי הוצאה לפועל.

דווקא בשל כך, רצוי לשכור עורך דין מנוסה בתחום, כי ניתן להגיע להסדר חוב עוד במעמד קבלת מכתב התראה שקיבלתם מאת עורך הדין של הבנק.

למרבה הצער, לא תמיד הנסיבות והיקף החובות מאפשרים להגיע להסדר חוב מול בנק בשלבים מוקדמים כאלה. בדרך כלל הסיבה היא שעורך הדין של הבנק לא יודע מה מצבכם הכלכלי, ולכן לעיתים הוא עלול לסרב להגיע לפשרה רק בגלל שאין לו דרך לדעת מה מצבכם האמיתי.

למרות האמור יש לדעת שאם החוב לבנק אינו מגובה בערבות של צד שלישי, שעבוד רכב או משכנתה, לעורך הדין של הבנק יודע כי חשש גדול יותר שלא יהיה ניתן לגבות את החוב, ולכן יכולת התמרון של עורך הדין שלכם לפריסת תשלומים – גדלה בהתאם.

האם בקשה לאיחוד תיקים כדאית?

מי שפתוחים נגדו יותר מתיק הוצאה לפועל אחד, אחת הדרכים לפשט הליכים בהוצאה לפועל היא במסגרת בקשה לאיחוד תיקים, הליך המאגד את כל התיקים המתנהלים נגד חייב מסוים בהוצאה לפועל, לכדי תיק אחד.

החיסרון הוא שהפתרון הזה לא מתאים לכולם. על החייב להצהיר כי יוכל לשלם 3% מהחוב הכולל בתיקי ההוצל"פ בכל חודש וחודשו.  זה אולי נשמע אחוז נמוך, אבל משמעו שאם פתוחים תיקי הוצל"פ בסכום כולל של 100,000 שקל, החייב צריך להתחייב לשלם בכל חודש סך של 3,000 ₪. סכום לא נמוך לכל הדעות.

חיסרון נוסף במסגרת איחוד תיקים היא שאסור להגיע להסדר עם הנושים בנפרד, כיוון שהדבר נחשב להעדפת נושים אסורה.

עורך דין הוצאה לפועל

הדרך הטובה והבטוחה ביותר להגיע לפתרון בבעיית החובות, היא הסתייעות בעורך דין הוצאה לפועל, שיוכל להוביל אתכם להסדר חוב, גם מול הנושים, לרבות בנקים וגופים גדולים אחרים.

עורך דין בעל ניסיון בתחום הנ"ל, יוכל להביא לתוצאות האופטימליות עבורכם, ובמיוחד למחיקה מהירה במידת האפשר של החובות ולסגירת כל התיקים.

עורך הדין המנוסה בתחום, יזהיר אתכם ממה שצריך להיזהר, יסקור בפניכם את מצב התיקים בהוצאה לפועל, את היקף ומהות החובות, את מספר הנושים ועוד, הכל כדי לגבש את אסטרטגיית הפעולה האופטימלית. במקביל, הוא יבדוק את יכולותיכם הכלכליות ויכולת ההחזר החודשית, לטובת גיבוש הסדר החובות הטוב ביותר והמתאים ביותר עבורכם.

עורך הדין שייצג אתכם בתיקי ההוצאה לפועל הפתוחים נגדכם, יבצע עבורכם למעשה את כל הנדרש, לרבות ניסוח בקשות ותגובות, ניהול משא ומתן במידת הצורך, ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן