הוצאה לפועל – מה זה בקשה לצו תשלומים וכיצד מגישים אותה?

דרך המלך לסגירת תיק הוצאה לפועל היא הגשת בקשה לצו תשלומים ללשכת הוצאה לפועל. באמצעות הגשת בקשה זו, ניתן לפרוס את החוב לתשלומים חודשיים. איך עושים את זה נכון ולמה רצוי להסתייע בעורך דין? כל התשובות בהמשך!

זה לא נעים אם נפתח הוצאה לפועל. מתלוות לכך בדרך כלל עיקולים, הגבלות, ועוד כהנה וכהנה סנקציות. כל זה מחייב מטבע הדברים מציאת פתרון מהיר למצב.

מה זה צו תשלומים הוצאה לפועל?

דרך המלך לצורך התמודדות עם תיק ההוצאה לפועל היא הגשת בקשה לפריסת החזר החוב לתשלומים. הבקשה מוגשת ללשכת ההוצאה לפועל, ומכונה כאמור בקשה לצו תשלומים. הגשת הבקשה נעשית באמצעות טופס סטנדרטי, אליו יש לצרף שאלון וכתב ויתור סודיות.

הבקשה צריכה להיות מוגשת בתוך 30 יום מקבלת טופס האזהרה. כאשר תיק ההוצאה לפועל נפתח בגלל שיק או שטר, יש להגיש את הבקשה לצו תשלומים בתוך 20 יום.

במסגרת הבקשה לצו תשלומים, נדרש החייב לציין מהו הסכום החודשי שהוא מסוגל לשלם. ואולם, הסכום המינימלי שמותר לציין במסגרת הבקשה עומד על 150 שקלים בחודש. ומקביל, החייב צריך להתחייב כי החוב ייפרע בתוך שנים אחדות. מי שאינו מסוגל לעמוד בשני תנאים בסיסיים אלה, מצופה ממנו לפנות להליך חדלות פירעון (פשיטת רגל).

מי שעומד בשני התנאים הבסיסיים, צריך לצרף לבקשה לצו תשלומים צילום תעודת הזהות, וכן שורת מסמכים הנוגעים למצבו הכלכלי בשלושת החודשים האחרונים.

מסמכים אלה כוללים, בין היתר, תדפיס חשבון מהבנק, פירוט חיובי אשראי, תלושי משכורת של החייב ובת זוגו, קבלות על תשלומי ועד בית, חשמל, מים, ארנונה, גז, חוזה שכירות וכדומה. מי שיש בבעלותו דירה או רכב, יצטרך לצרף נסח טאבו ורישיון רכב. מי שמשלם מזונות צריך לצרף הסכם גירושין. במקרים מסוימים, לפני שיכריע יכול הרשם לבקש מהחייב להמציא מסמכים נוספים.

בסופו של דבר, רשם ההוצאה לפועל מעיין בבקשה ובמסמכים הנלווים, והוא יחליט מה תהיה פריסת התשלומים המתאימה בנסיבות העניין.

יש לדעת, שפריסת החוב לתשלומים, אינה מונעת מהזוכה בתיק ההוצאה לפועל לנסות לאתר רכוש של החייב. כמו כן, הזוכה רשאי לבקש קידום הליכי מכירה אם נתגלו לכאלה. יחד עם זאת, כל עוד החייב עומד בצו התשלומים, רשם ההוצאה לפועל צפוי שלא לקדם הליכי גבייה, מתוך תקווה שהחוב ישולם במלואו מבלי שיהיה צורך למכור רכוש.

צו תשלומים הוצאה לפועל מחודש

עם קבלת ההודעה מהו צו התשלומים החודשי שפסק רשם ההוצאה לפועל, נדרש החייב לעמוד בסכום שנפסק.

אי-עמידה בצו התשלומים נחשבת הפרת החוק מצד אחד, ואי-נכונות לשתף פעולה מצד שני.

אם במהלך הזמן חל שינוי בנסיבות המונע או מקשה על החייב לעמוד בצו התשלומים, כגון פיטורין, הוא רשאי להגיש בקשה לשינוי תנאי צו התשלומים ופריסה חוזרת.

הבקשה החוזרת תיבחן ממש כפי שנבדקה הבקשה הקודמת, וגם לה יש לצרף את כל המסמכים המוכיחים שחל שינוי בנסיבות.

ליווי משפטי של עורך דין הוצאה לפועל

כדי להתנהל בצורה הנכונה והמדויקת ביותר לצורך סגירת תיקים בהוצאה לפועל ויציאה לדרך חדשה, רצוי להסתייע באותו עורך דין הוצאה לפועל מנוסה בתחום. את הייעוץ המשפטי מומלץ לקבל לפני נקיטת כל צעד שהוא, וכך גם לגבי הגשת בקשה לצו תשלומים.

חשוב לבחור בעורך דין בקיא ומיומן בתחום ההוצאה לפועל כמו עורך דין לירון צבי קניג. זו לא בושה אם תשאלו את עורך הדין כמה שנות ותק יש לו. ודאו שהוא מספק לכם מענה משפטי מקצועי ומדויק לסוגיות שעל הפרק, לצד ההכוונה וההדרכה שלהן אתם זקוקים, בדרככם לסיום המשבר.

עורך דין מנוסה לא יסתפק בביצוע הגשת בקשה כזו או אחרת. עורך דין הוצאה לפועל מנוסה יבצע בירור מקיף על מצבו הכלכלי העכשווי של החייב, יעמיד בפניו את סיכוייו להתנהל כלכלית במצבו הנוכחי, ואף יפרוס בפניו את כל האופציות האפשריות, מלבד בקשה לצו תשלומים.

כמו כן, קיימת חשיבות יתרה להיעזר בעורך הדין כאשר צריך ניסוח של בקשה לרשם ההוצל"פ. ניסוח לא מדויק, אזכור פרטים שראוי להצניע, או השמטת דברים חשובים, כל אלה ועוד עלולים לגרום נזק בלתי הפיך במקרה הרע, או לעכב את הטיפול בבקשה שהגשתם, במקרה הטוב.

תוכן עניינים
צו תשלומים הוצאה לפועל
דילוג לתוכן