כל מה שחשוב לדעת על הסדרי חובות מול הבנקים

הסדרי חובות מול הבנקים, הם הסכמים שנועדו להקל על לווים לפרוע את חובם. מהן האפשרויות להשגת הסדר, למה חשוב שהלווה יזום את המהלך ומי יכול לייצג אותו מול הבנק? כל התשובות בהמשך!

לוויתם כסף מהבנק ואתם מתקשים לעמוד בתשלומי ההחזר? אחת הדרכים המומלצות לצאת מהמצב, היא הסדר חובות מל הבנק, שישנה את תנאי ההסכם המקורי לטובתכם.

הסדרי חובות מול הבנקים, נועדו להיטיב עם החייב ומרביתם מסתיימים בהורדת גובה החוב, בהתאם ליכולת ההחזר שלו. עם זאת, השגת הסדר מוצלח, מחייבת ניהול משא ומתן ועריכת חוזה בסיוע משפטי, מול המחלקה הכלכלית או המשפטית של הבנק.

למה נוצרים חובות לבנקים?

המצב שבו יש צורך לבקש הסדר חובות, הוא לרוב תוצאה של התנהלות כלכלית בעייתית של לקוח, המתבטאת בנטילת הלוואות מהבנק, מבלי להתחשב ביכולת ההחזר. הבנק מצידו, נוטה במקרים רבים להעניק ללקוחותיו הלוואות בלתי הגיוניות בעליל, מתוך שיקולי רווח. לקוח שלא עומד בהחזר, יש לזכור,  מחויב, בנוסף לסכום ההלוואה, בתשלום עמלות וריביות פיגורים גבוהות.

אם בשל תכנון לקוי ואם בעקבות אירוע קיצוני, שאינו מאפשר ללווה להמשיך ולהחזיר את ההלוואה, התעלמות מהמצב, רק תדרדר אותו עוד יותר. היא תגרור הוצאות נוספות, יכולה להביא לנקיטת הליכי הוצאה לפועל נגד החייב ולהביא אותו, במקרה הקיצוני, לחדלות פירעון.

מתי כדאי לפנות להסדרי חובות מול הבנקים?

כדי להגיע להסדר חובות מוצלח עם הבנק, חשוב שהלווה עצמו, ברגע שהוא מאבחן קשיים ביכולת ההחזר העכשווית והעתידית שלו, ינקוט יוזמה ויפנה לבנק בבקשה להסדר חובות.

לווה שפנה לבנק לפני שנוצרו בעיות בהחזר, משפר את מצבו ואת האמון שהבנק רוכש לו, מה שיכול לחסוך המצאת ערבים או בטחונות ולזכות אותו בהסדר מתחשב יותר. בנוסף, פנייה מוקדמת יכולה להתבצע מול סניף הבנק הביתי, במקום מול המחלקה המשפטית המרכזית של הבנק.

פנייה להסדר שנעשתה לאחר שכבר שהחלו קשיי הזרמת התשלומים, תניב הסדר חוב בתנאים  פחות טובים. הסדר כזה יחייב מתן ערבויות ובטחונות, התנהלות מול המחלקה המשפטית של הבנק או משרד עורכי דין חיצוני העובד עם הבנק וההליך יהיה ארוך ויקר יותר.

במסגרת מחיקת חובות מוצלח, יכול הבנק לפרוס את החוב לתקופה ארוכה יותר מאשר בהסכם המקורי, או להוריד את הריבית. במקרה של הידרדרות משמעותית במצבו הכלכלי של החייב בעקבות פיטורין, קשיים בעסק וכדומה, הבנק עשוי אף להקטין את גובה החוב שיוחזר.

בנוסף, ניתן במקרים מסוימים, להגיע להסדר לסגירת החוב, תמורת תשלום מיידי של חלק מהסכום הכולל.

עורך דין לענייני הסדר חובות

לווה יכול להגיע אמנם להסכמים בכוחות עצמו מול סניף הבנק, המחלקה המשפטית או עורך הדין המייצג את הבנק, אך כמי שאינו מנוסה בהתנהלות מול המערכת הבנקאית ומערכת המשפט, הוא עלול לצאת מופסד.

כדי למצות את מלוא הזכויות ולזכות בהסדר החובות הטוב והנוח ביותר, מומלץ מאוד להסתייע בעורך דין המומחה בהסדרי חובות, בעיקר אם יש לחייב חובות ליותר מבנק או גוף פיננסי אחד.

עורך הדין ינתח את מצבו של החייב ואת היקף חובותיו וינתב אותו למסלול הנכון והמתאים ביותר, ליציאה מחובותיו. חשוב, מאידך, שהחייב יציג בפני עורך הדין תמונה כוללת ואמינה של מצבו הכלכלי, מצב נכסיו ומצב חובותיו, ליצירת תוכנית שתתאים להם.

עורך דין שתחום התמחותו הוא סגירת חובות לבנקים יביא להליך ניסיון, ידע משפטי ויכולת לנהל משא ומתן, שיעבדו לטובת החייב. חשוב לבחור בעורך דין שהתמודד בעבר בהצלחה, מול בנקים וגופים פיננסיים חזקים.

תוכן עניינים
הסדרי חובות מול הבנקים
דילוג לתוכן