עורך דין תביעות כספיות:המדריך המלא

מרבית התביעות אותן מגישים אזרחים לבתי-המשפט הן תביעות אשר מצריכות עורך דין תביעות כספיות. תביעה כספית היא תביעה, אשר נובעת בדרך כלל בשל טענה כי הנתבע חייב כסף לתובע כתוצאה מחוזה שהופר. בישראל, נכון לשנת 2023, ניתן להגיש תביעה כספית בבית המשפט לתביעות קטנות, אם סכום התביעה הוא פחות מ- 36,400 ₪. לבית המשפט לתביעות קטנות מופיעים הצדדים, ואסור שיהיה ייצוג משפטי באמצעות עורך דין, אלא אם הוגשה בקשה מפורשת בעניין ובית המשפט נתן אישור. תביעה בסכום גבוה יותר תתנהל בבית המשפט השלום או המחוזי, והפרוצדורה היא ארוכה ומורכבת. כעיקרון אינכם מחויבים להיות מיוצגים על ידי עורך דין בבתי המשפט השלום והמחוזי, אולם בפועל יהיה לכם קשה להתנהל ללא ייצוג של עורך דין.  

מתכננים להגיש תביעה כספית? חשוב לדעת!

הסבירות להצלחתה של תביעה כספית עולה משמעותית במידה ותבחרו בליווי משפטי מקצועי עוד טרם הגשת התביעה. עורך דין תביעות כספיות הוא דמות המפתח המחזיקה בידע, בניסיון וביכולות שיסייעו לכם לנהל את תיק התביעה ולהתקרב ככל שניתן לתמורה הרצויה.

ליווי משפטי מקצועי מספק עבורכם את השירותים הבאים:

  • בדיקת הראיות שיש בידי הלקוח ובחינת סיכויי הצלחה – הכנה קפדנית של התביעה עוד טרם הגשתה היא אולי החלק החשוב ביותר. בחינת הראיות שבידי הלקוח מאפשרת לעורך הדין ללמוד האם ניתן להסתפק בראיות שיש כיום, או שמא הלקוח צריך לאתר ראיות נוספות. בדיקת הראיות מאפשרת בנוסף ללמוד אילו טענות הנתבע יכול לטעון בכתב ההגנה. לפיכך חשוב שכבר במעמד  הגשת התביעה התיק יהיה מבוסס דיו, שלא מותיר לנתבע אפשרויות רבות לחמוק מתשלום החוב.
  • הנחיות ללקוח בהתאם להתפתחויות – לפעמים במעמד כתב ההגנה, או בשלבים מתקדמים יותר, הצד שכנגד טוען טענה מפתיעה שהלקוח לא צפה שתיטען, כגון השירות כלל לא סופק, השירות היה באיכות ירודה, ועוד כהנה וכהנה טענות. הרבה פעמים קיים קושי להוכיח בצורה ברורה שטענות ההגנה של הנתבע הן מוכרחות ואינן נכונות. בשל כך עורך דין מיומן ומנוסה יכול להיות יצירתי במטרה לעזור לכם להוכיח שהטענות של הצד שכנגד אינן תואמות את המציאות.
  • ידע משפטי נרחב – עורך דין שמגיש תביעה כספית, או מייצג נתבע במסגרת תביעה כספית, צריך להיות בקיא בשלל נושאים. כמובן שאם התביעה עוסקת בהפרת חוזה, אך צריכה להיות בקיאות בדיני חוזים, אולם עורך דין מנוסה מכיר חוקים ותקנות בדינים אחרים, שיכולים לסייע ללקוח. לדוגמה: אם התיק בבית המשפט עוסק בהפרת הסכם שכירות, רצוי מאוד שעורך הדין יהיה בקיא לא רק בדיני חוזים, אלא גם בחוק השכירות והשאילה וכן בחוק המקרקעין.

עורך דין תביעות כספיות: גיבוש האסטרטגיה המשפטית

אזרח המעוניין בהגשת תביעה כספית, מייחל לפסק דין שקובע שיש לפצותו בסכום שהוגש בכתב התביעה. על מנת שזה יקרה, לא תמיד ניתן להסתפק בהוכחות בכתב. לפעמים תכנון האסטרטגיה לפני הגשת התביעה היא לא פחות חשובה. האסטרטגיה שבוחרים לוקחת בחשבון שלל נושאים: סכום האגרה שנצטרך לשלם לבית המשפט עבור הגשת התביעה, הדחיפות של הלקוח בקבלת הכסף, החלופות שיש במקום הגשת תביעה, מצבו הכלכלי של הנתבע, ועוד.

דוגמה 1: יכול להיות שהצד שכנגד חייב ללקוח שלנו סך של 1,000,000 שקל. ולמרות סכום החוב – לא תמיד הגשת התביעה משתלמת. יכול להיות שהלקוח שלנו מסיבה כלשהי לא רוצה לשלם סכום משמעותי עבור אגרות בבתי המשפט, אז צריך לשקול יחד עם הלקוח האם סכום התביעה יהיה נמוך יותר.

דוגמה 2: יכול להיות שאנחנו יודעים שהצד שכנגד חייבים המון כסף לאנשים אחרים, ואף פתוחים נגדו תיקים על ידי עורך דין הוצאה לפועל. בנסיבות אלה לא בטוח שמשתלם לנהל תביעה במשך שנים, ובסוף החוב לא ישולם. יכול להיות שכדאי לשקול פשרה מול הנתבע או אפילו לקדם נגדו הליך חדלות פירעון.

לסיכום, הגשת תביעה אינה השיקול היחיד. אסטרטגיה נכונה ויעילה תבנה באופן כזה שיבהיר לצד השני כי כדאי לו להסכים לטענות הלקוח על מנת לסיים במהירות האפשרית את ההליך המשפטי. אסטרטגיה מגובשת וברורה מעבירה מסר אחיד וברור ומייעלת את ההליכים.

מי זקוק לשירותיו של עורך דין תביעות כספיות?

כל מי שמעוניין להגיש תביעה כספית וכל מי שמגישים נגדו תביעה כספית זקוק לעורך דין.

זה נכון בין אם אתם אנשים פרטיים, תאגידים או אפילו בעלי עסק קטן.

עורך דין מיומן ומנוסה בתחום יבחן האם קיימת הצדקה בחוק לטענותיכם, ולאחר שזו נמצאה, יבחן מהו האופן היעיל ביותר עבורכם לנהל את התביעה וההליך המשפטי.

לסיכום

במידה ואתם סבורים כי מגיע לכם פיצוי כספי על אי צדק שנעשה לכם, נקלעתם לסכסוך משפטי בו אתם נתבעים לשלם פיצוי ואתם מעוניינים בייצוג מקצועי הולם, עורך דין תביעות כספיות לירון צבי קניג הוא האיש עבורכם. בחרו בעורך דין עם ותק, ניסיון, ומיומנות, אשר במשך שנים רבות ניהל הליכים שכאלה .

תוכן עניינים
עורך דין תביעות כספיות
דילוג לתוכן