צו תשלומים בהוצאה לפועל: איך להגיש בקשה באופן נכון?

צו תשלומים בהוצאה לפועל הוא כלי משפטי חשוב המאפשר לחייבים להתמודד עם חובות מצטברים. תיק הוצאה לפועל נפתח בדרך כלל כאשר חוב, לעיתים בגובה של אלפי ואף עשרות אלפי שקלים, אינו משולם במועד. סיטואציה זו עלולה להוביל למגוון סנקציות, כמו עיקולים ומגבלות. כדי למנוע את החרפת המצב, מומלץ לחייב לפעול במהירות ולהגיש בקשה לצו תשלומים בהוצאה לפועל. צו זה מאפשר לפרוס את החוב לתשלומים נוחים יותר, בהתאם ליכולת ההחזר של החייב, ובכך מקל על ההתמודדות עם החוב ומאפשר לצאת מהמצב בהדרגה ובמינימום נזק.

אחת הדרכים המומלצות להתמודד עם תיק בהוצאה לפועל, היא באמצעות הגשת בקשה לצו תשלומים ללשכת ההוצאה לפועל.

קבלת טופס האזהרה מלשכת ההוצאה לפועל

כאמור, תיק בהוצאה לפועל נפתח, כאשר חוב אינו משולם.

בדרך זו מבקש הנושה ללחוץ על החייב להחזיר את חובו.

לחץ כזה, יכול לכלול עיקולים של חשבון הבנק והמשכורת של החייב, איסור על שימוש בכרטיסי אשראי, עיכוב יציאה מן הארץ ועוד.

עם פתיחת התיק בהוצאה לפועל, יישלח לחייב טופס אזהרה.

בטופס יצוינו פרטים, כגון מספר תיק ההוצל"פ וגובה החוב העדכני.

כבר בשלב זה, מומלץ להסתייע בעורך דין הוצאה לפועל. אם תפעלו באופן עצמאי וללא סיוע משפטי, אתם עלולים לגרום יותר נזק מתועלת, וחבל.

צו תשלומים בהוצאה לפועל – כיצד מתבצעת הבקשה?

באופן כללי, ניתן לבקש פריסת חוב עד 33 תשלומים. במקרים חריגים ויוצאי-דופן אפשר יותר.

לבקשה לצו תשלומים יש לצרף כל מיני סוגי מסמכים: צילום תעודת הזהות עם הספח, דו"ח תיקים פתוחים מלשכת ההוצל"פ, שלושה תלושי משכורת אחרונים של החייב/ת ובן/בת זוגו, תדפיס חשבון בנק עבור 3 החודשים האחרונים, פירוט הוצאות כרטיסי אשראי, רישיון רכב עדכני, פירוט על הלוואות וחובות שטרם נפתח בגינם תיק הוצל"פ, וכן הסכם שכירות עדכני (ואם החייב מתגורר בבית בבעלותו: נסח טאבו).

כמובן לא לשכוח קבלות עדכניות על תשלומי חשמל, מים, גז, ועד בית, וגם ארנונה.

חשוב להדגיש כי במסגרת הבקשה לצו תשלומים, לא מספיק רק לבקש פריסת תשלומים, אלא לשלם תחילה את התשלום הראשון (בסכום שאתם מבקשים). למרבה הצער זו חובה, ולא רשות.

עם קבלת הבקשה לצו תשלומים והתשלום הראשון, יבחן רשם ההוצאה לפועל את הבקשה עם המסמכים המצורפים, ויפסוק מהו הסכום החודשי הראוי.

קבלת צו תשלומים בהוצאה לפועל

משעה שקיבל החייב את ההחלטה בדבר צו התשלומים שפסק רשם ההוצאה לפועל, הוא נדרש לעמוד בתשלום הסכום החודשי שנפסק.

אי עמידה בתנאי הצו תיחשב להפרת חוק, לחוסר נכונות לשיתוף פעולה, וחשש להמשך הליכי הגבייה כסדרם. לפיכך חשוב לעתור בבקשה חדשה, אם אינכם מסוגלים לשלם את צו התשלומים הנוכחי.

יצוין שפריסת החוב לתשלומים, לא מונעת מהנושה (המכונה "הזוכה") לנסות לאתר רכוש השייך לחייב.

עם זאת, ברוב המקרים, כל עוד החייב עומד בצו התשלומים, לא יקדם רשם ההוצאה לפועל הליכי גבייה משמעותיים נגדו, כגון מכירת רכב או דירה. לפיכך צו התשלומים בדרך כלל מאפשר לעכב את ההליכים.

הגשת בקשה חדשה לצו תשלומים בעקבות שינוי נסיבות

אם בחלוף הזמן, לפעמים חל שינוי לרעה במצבו הכלכלי של החייב, כגון החלפת מקום עבודה וירידה בהכנסה, קריסת עסק של בן הזוג, גירושין ותשלום מזונות, קבלת קצבה מביטוח לאומי, ילד חדש נוסף למשפחה, הוצאות רפואיות, ועוד. השמיים הם הגבול.

לפיכך כאשר צו התשלומים שנפסק כבר לא ריאלי, וקיים קושי לשלם אותו, ניתן להגיש בקשה חדשה לצו תשלומים, אשר גם במסגרתה אפשר לבקש פריסה חדשה של 33 תשלומים.

גם הפעם, הבקשה החדשה תיבדק על ידי החלטת רשם הוצאה לפועל, וגם לה יש לצרף גם את כל המסמכים שפורטו לעיל, לרבות המסמכים המעידים על השינוי בנסיבות.

ייעוץ וליווי משפטי מעורך דין הוצאה לפועל

כדי להתנהל נכון לכל אורך ההליך, מומלץ להיעזר ולהסתייע בעורך דין הוצאה לפועל, המכיר את כל נבכי המוסד וההליכים המתקיימים בו.

מומלץ מאוד לקבל ייעוץ משפטי לפני ביצוע כל צעד בנושא, על-מנת שלא ייגרם יותר נזק מתועלת.

עורך דין בעל ותק וניסיון בתחום, יגבש שיטת פעולה המותאמת למצבו הכלכלי של החייב וליכולת ההחזר שלו, ויחשוף בפניו את כל ההליכים וההסדרים האפשריים בכל שלב, כדי לצאת מהמצב ולפתוח דף חדש.

תוכן עניינים
צו תשלומים בהוצאה לפועל

השאירו פרטים לשיחת ייעוץ:

תמונה של עורך דין לירון צבי קניג
עורך דין לירון צבי קניג

בעל תואר ראשון ושני במשפטים. מתמחה בתחומים הוצאה לפועל ופשיטות רגל.

דילוג לתוכן