כל מה שחשוב לדעת על עורך דין חובות בהוצאה לפועל

גם אם החובות שצברתם התגלגלו לתיקים בהוצאה לפועל ולמגבלות על חשבון הבנק והמשכורת, עורך דין חובות בהוצאה לפועל, יעזור לכם לסגור את הפרק הזה בחייכם בצורה הטובה ביותר ולפתוח דף חדש.

אף אחד לא רוצה להסתבך בחובות, אבל החיים לפעמים מובילים למקומות הללו וכידוע, מדובר במדרון חלקלק. חובות שונים שלא נפרעו, אפילו חוב ארנונה עלולים ופעמים רבות אף נוטים, להצטבר ולהתנפח עם הזמן. יום בהיר אחד, הם מגיעים ללשכת ההוצאה לפועל.

מהי לשכת ההוצאה לפועל?

לשכת ההוצלפ, היא הגוף המבצע של מערכת המשפט בישראל. מטרתה לאפשר לזוכים (או הנושים) לבצע הליכי גביית חובות, באמצעות הכבדה על החייבים.

נושה יכול לפתוח תיק נגד חייב, מכוח פסק דין שניתן לטובתו בבית המשפט, אך כיום גם על סמך שטר חוב, שטר ערבות, שטר משכנתא, המחאות, תביעות כספיות, או כל מסמך אחר שבידי הנושה, ויכול להוכיח את קיומו ואת היקפו של החוב.

עם פתיחת התיק, מקבל החייב מכתב אזהרה. אם לא ישיב למכתב ולא יפרע את חובותיו במועד, ההוצאה לפועל תוכל לפתוח נגדו בהליכי גבייה שונים.

סנקציות נגד החייב

הצעדים אותם יכולה ההוצאה לפועל לנקוט נגד החייב כדי שיפרע את חובותיו, הם לא מעטים. מדובר בפעולות כמו עיקול המשכורת החודשית, עיקול או הגבלת חשבון הבנק, מניעת שימוש בהמחאות וכרטיסי אשראי, צו עיכוב יציאה מהארץ  וביטול הדרכון.

בנוסף, קיימת מגבלה על החזקת רישיון נהיגה ובעלות על רכב, נעשה נגד החייב רישום הערת אזהרה בטאבו ונאסר עליו לייסד תאגיד או לעמוד בראשו. במקרים של חוב שלא שולם על תשלומי מזונות בהסדר גירושין, הסנקציה יכולה להיות גם מאסר בפועל.

עורך דין חובות בהוצאה לפועל

אבל בעזרת הליווי המשפטי המתאים, יכול החייב לפעול לשיפור מצבו. אם קיבלתם מכתב אזהרה לפני פתיחת תיק בהוצאה לפועל, מומלץ משום כך שתפנו בהקדם, לעורך דין חובות בהוצאה לפועל.

עורך הדין יבחן לעומק את נסיבות המקרה ויגבש את האסטרטגיה הנכונה ביותר לטיפול בתיק, כדי לסגור אותו בהקדם ולמזער את הנזקים הנגרמים לחייב, למשפחתו ולרכושו.

סיוע משפטי הוא הכרחי, גם לנוכח העובדה שסוגיית הזמן משחקת תפקיד חשוב בהליכים שכאלה. כמו בכל פרוצדורה משפטית, גם הליכי איחוד תיקים, חדלות פירעון, הסדרי חוב וכיוצא בהם, מוגבלים למועדים הקבועים בחוק. אי עמידה בזמנים, עלולה לגרום לנזקים לא מעטים, כמו צבירת ריבית והצמדה, בזבוז זמן ופגיעה בתדמיתו של החייב.

כדי להקל על החייב, עורך הדין יכול לנקוט במגוון פעולות בתיק. להגיש למשל בקשה לחקירת יכולתו של החייב כדי לאפשר הסדר תשלומים, להגיש בקשה להפחתת חובות  או אף לצו הפטר, לנהל משא ומתן עם הגורמים השונים, להסיר מגבלות ועוד.

אם יש נגד החייב יותר מתיק אחד בהוצאה לפועל, עורך דין חובות בהוצאה לפועל, יכול לפעול לאיחוד תיקים, כדי לטפל בכל החובות בהליך אחד. בנוסף, הוא יכול לבקש הפחתת חובות מנימוקים שונים, כמו תשלומים שבוצעו ולא נכללו בחישוב או טעויות אחרות שנפלו בתיק. 

במקרים מסוימים, יכול עורך הדין להגיע גם להסדר של ביטול חובות מוחלט וסגירת התיק. זה יכול לקרות, כאשר מתברר שלא מתקיימת לאורך זמן פעילות בתיק מצד הזוכה לגביית הכספים, או במצבים שבהם החייב החליט לפתוח בהליכי חדלות פירעון ופשיטת רגל.

מצב של חדלות פירעון מאפשר לחייב לקבל פטור כולל מחובותיו, או הסדר תשלומים המותאם  אישית ליכולותיו הכלכליות, מבחינת גובה התשלומים ומשך תקופת ההחזר.

תוכן עניינים
עורך דין לירון צבי קניג
עורך דין לירון צבי קניג

בעל תואר ראשון ושני במשפטים. מתמחה בתחומים הוצאה לפועל ופשיטות רגל.

עורך דין חובות
דילוג לתוכן