כיצד יכול הלווה למנוע פתיחת תיק הוצאה לפועל על חוב משכנתא?

במקרה של חוב משכנתא לקראת פתיחת תיק בהוצאה לפועל, הבנק שולח מכתב התראה ללווה החייב.

עם קבלת מכתב ההתראה, החייב נדרש לפעול במהירות.

כמובן שתשלום סכום החוב הנקוב במכתב האזהרה יוביל לפתרון הטוב ביותר, אולם אם הדבר לא התאפשר וכבר נפתח תיק בלשכת ההוצאה לפועל, ניתן להגיש בקשה לצו תשלומי, במסגרתו החוב יתפרס על-פני מספר תשלומים. רק אם כל הניסיונות ייכשלו, הבנק יוכל למכור את הדירה ויפרע את חוב המשכנתא.

הארכה לפירעון חוב משכנתא

על פי החוק, הזוכה בתיק הוצאה לפועל, הבנק המלווה במקרה זה, אינו רשאי להגיש בקשה למשכון דירה המשמשת למגורים או למימוש משכנתא, רק בחלוף, כאמור, שישה חודשים מהיווצרות החוב.

באזהרה שתישלח לחייב, יובהר לו שאם לא יפרע את החוב שבפיגור, יהיה הזוכה זכאי בסופו של דבר למכור את הדירה הממושכנת, כדי לקבל את כספו בחזרה.

אם החייב מעוניין למכור את הדירה הממושכנת בעצמו כדי לפרוע את החוב, עליו להודיע על כך לרשם ההוצאה לפועל, בתוך 20 יום מקבלת מכתב האזהרה. הרשם יורה בתגובה על עיכוב ההליכים לביצוע המשכנתא, למשך 90 יום מקבלת ההודעה ובתנאי שהחייב הבטיח לפרוע את מלוא החוב, מהתמורה עבור הדירה.

ליווי משפטי עבור תיק הוצאה לפועל משכנתא

אם יש לכם חוב בהלוואת המשכנתא שנטלתם ולא פרעתם את חובכם במשך חצי שנה או בקירוב, אתם עומדים בפני חשש ממשי לפתיחת תיק בהוצאה לפועל בידי הבנק.

אין ספק שהדרך הטובה ביותר לצאת מהמצב הלא פשוט, היא ליווי וסיוע של עורך דין הוצאה לפועל מנוסה, החל מהיום בו קיבלתם את מכתב ההתראה או טופס האזהרה לידכם.

עורך דין הבקיא בתחום ההוצאה לפועל, יוכל להגן על זכויותיכם, ולסייע לכם להתמודד עם המצב ומול לשכת ההוצאה לפועל בצורה הטובה והיעילה ביותר, במטרה לצאת ממנו במינימום נזקים.

לסיכום

במקרים של חוב משכנתא, חשוב להבין את השלכות ההתראה והצעדים הנדרשים כדי להימנע ממצבים קשים. פתיחת תיק בהוצאה לפועל אינה סוף הדרך, וישנם הליכים שניתן לנקוט בהם כדי לשפר את המצב, כמו בקשה לצו תשלומים שיכול להקל על העומס הכלכלי. ייעוץ משפטי מקצועי חשוב מאוד, שכן עורך דין הוצאה לפועל המתמחה בתחום יוכל להציע פתרונות שונים, להגיש בקשות מתאימות ולהנחות אתכם על פי החוק, כך שתוכלו להקטין את הנזקים ולהשיב את התנהלותכם הכלכלית למסלול הנכון. אל תהססו לפנות לעזרה מוקדם ככל האפשר כדי למנוע התדרדרות נוספת.

תוכן עניינים
חוב משכנתא

השאירו פרטים לשיחת ייעוץ:

תמונה של עורך דין לירון צבי קניג
עורך דין לירון צבי קניג

בעל תואר ראשון ושני במשפטים. מתמחה בתחומים הוצאה לפועל ופשיטות רגל.

דילוג לתוכן